SEA – Arama Motoru Reklamcılığı

SEA – Arama Motoru Reklamcılığı veya "Tıklama Başına Ödeme" olarak da bilinen Arama Motoru Reklamcılığı anlamına gelir. Terim, Google ve Bing'de olduğu gibi arama sonuçlarının ve reklamların en üstüne çıkma yolunuzu satın alma yöntemlerini ifade eder. Bu, yerleşimin biçimi ve biçiminden bağımsız olarak geçerlidir.

SEA Nedir?

SEA'nın amacı, ücretli reklamcılık yoluyla şirketinizi belirli anahtar kelimeler için rakiplerinizin üzerinde konumlandırmaktır. Örneğin, Google'da SEA reklamları için ödeme yaparak, web sitenizin seçtiğiniz anahtar kelime için sayfanın en üstünde görünmesini sağlayabilirsiniz. Bu reklam türü bu yönüyle SEO'ya benzer ancak iki kavram arasında önemli bir fark vardır.

SEA ve SEO Arasındaki Fark

Arama Motoru Reklamcılığı, arama motorlarının ilk sıralama için telafi edilmediği SEO'nun aksine, arama motorlarının en çok para kazandığı yerdir. SEA kullandıklarında, aynı şeyi yaparlar.

SEA kullanmanın temel avantajı, organik görünümlerden önce görünmesidir. SEO'dan farklı olarak, kampanyalarınızı istediğiniz zaman başlatabilir ve durdurabilirsiniz, bu da onu kısa vadeli bir kampanyanın parçası olarak kullanmak için ideal hale getirir.

Örneğin, yalnızca birkaç ay, hatta birkaç hafta süren bir kampanyanız varsa, bu süre zarfında yalnızca Google'da en üstte görünen reklamlar ayarlayabilir, böylece gelecekte size yük olmaz.

SEA reklamları aynı zamanda yanlarında siyah ve kalın harflerle "reklam" yazan ve şirketin, show link'in reklamlarının tam orada durması için ödeme yaptığını gösteren reklamlardır.

Doğru Kitleyi Hedeflemek Önemlidir

SEA'ya başlarken, hedef kitlenizi önceden tanımak çok önemlidir; aksi takdirde, yanlış hedef kitle için ve yanlış hedef kitleye reklam vererek, istenen sonuçları vermeyen reklamlara para harcayabilirsiniz.

Bu, diğer şeylerin yanı sıra, negatif anahtar kelimeler veya görünmesini istemediğiniz anahtar kelimeler kullanılarak gerçekleştirilebilir. Amaçlanan hedef kitleye ulaşamayacağınız için maliyetli olabilir.

Bu, şirketin ödeme yapacağı, ancak satışla sonuçlanmayacak, açıkça bir dezavantaj ve daha da önemlisi şirket için bir israf olan tıklamalarla sonuçlanacaktır.

Sonuç olarak, başlamadan önce kapsamlı bir hedef grup analizi yapmak çok önemlidir ve ancak o zaman uygun hedef grubu hedefleyen kampanyalar oluşturmaya başlayabilirsiniz.

İstenen hedef grubun tercihleri, istekleri ve arama terimleri üzerinde kontrol, yalnızca SEA ile ilgili olarak değil, aynı zamanda reklam, SEO çalışması ve çok daha fazlasıyla bağlantılı olarak kullanıldığı için birçok bağlamda avantajlıdır. Sonuç olarak, şirketinizin stratejisinin önemli bir yönünden daha fazlasıdır. Konsantre olmak çok önemlidir.

SEA + SEM = Arama Motoru Pazarlaması

SEA ve SEO arasındaki işbirliği, SEM veya Arama Motoru Pazarlaması olarak bilinir ve hem ücretli hem de organik trafik dahil olmak üzere arama motorlarındaki tüm pazarlamayı kapsar. Birçok insan SEA'yı SEM ile karıştırır ve bu da gerçekte ne olduğu konusunda kafa karışıklığına neden olur.

Ayrıca, SEO'nun Arama Motoru Reklamcılığı üzerinde bir etkisi olduğu yaygın bir yanılgıdır. Sonuç olarak, aynı zamanda SEA kullanıyorsanız SEO'yu ihmal etmemelisiniz çünkü tüm tıklamaların sadece %65'i ücretli reklamlarda gerçekleşmektedir.

Geriye kalan %35, başarılı pazarlama için kritik olan organik arama sonuçları aracılığıyla gerçekleştirilir.

Bu nedenle, SEO ve SEO örtüşen ancak farklı iki amaca hizmet eder ve maksimum rekabet gücünü elde etmek için her ikisinde de yetkin olmak çok önemlidir. Biri diğerinin yerini almadığı için hem SEA hem de SEO ile çalışmak çok önemlidir. Tıklamaları artırmak için SEO çalışmanıza ek olarak Arama Motoru Reklamcılığını kullanabilirsiniz.

Google Ads

Örneğin, Google Ads'ü ücretli reklamcılık için kullanıyorsanız, reklam yerleşiminin en üstünde olup olamayacağınızı birkaç faktör etkiler.

Bu durumda sadece en çok kimin ödediği ile ilgili değil, aynı zamanda aşağıdakiler gibi diğer faktörlerle de ilgilidir:

Reklamlarınızın kalitesi – Bu, reklamınızın ve bağlantılı olduğu web sayfasının alıcıyla ne kadar alakalı olduğundan büyük ölçüde etkilenir. Kullanıcı soruya bir cevap alacak mı?

Arama bağlamı – Burada girilen anahtar kelimeleri, arama yapan kişinin coğrafi konumunu, aranan cihazın türünü (bilgisayar, cep telefonu veya başka bir şey) ve diğer arama sonuçlarını görebilirsiniz. sayfada görüntülenenler.

Kullanım kolaylığı – Arama bağlamının bir parçası olarak Google, söz konusu web sitesinin ne kadar kullanıcı dostu olduğunu değerlendirir. Sayfa yükleme hızı, çeşitli biçimlerde kullanım (mobil kullanım dahil) ve çok daha fazlasını kapsar.

Reklam Uzantılarının ve Biçimlerinin Beklenen Etkisi – Google Ads, reklamın etkinliğini tahmin etmek için reklamınızdaki telefon numarası ve şirket içi bağlantılar gibi ek bilgileri değerlendirir.

Bu nedenle, SEA söz konusu olduğunda, en yüksek teklifi veren olmak zorunda değilsiniz çünkü en az anahtar kelimede en üst sıralarda yer almak kadar önemli olan birkaç faktör devreye giriyor.

Bir rakip yukarıda belirtilen noktaları web sitenizden daha iyi yönetirse, Google'daki en üst sıradaki konumunuzu bir başkasına kaybedersiniz.

Böylece Google Ads, hem arama motorunun sayfasında hem de Google Görüntülü reklamcılık aracılığıyla diğer dijital platformlarda yapılabilen dijital pazarlama ve reklam yapmak için kullanılır. Ücretli reklamlarınız, bu yöntem kullanılarak, banner ve benzerleri de dahil olmak üzere sayfanın çeşitli yerlerinde gösterilebilir.

Başarılı Arama Motoru Reklamcılığı

SEA başarısı söz konusu olduğunda, web siteniz ve ürününüz için hedef grubun kim olduğunu kontrol etmek çok önemlidir. Sonuç olarak, dijital maceranıza başlamadan önce buna sahip olmanız çok önemlidir.

Ne kadar iyi çalıştığına dair karışık duygular olabilir ve vardır. Ücretli reklamlar yaparken kampanyaları ne kadar iyi kurduğunuza büyük ölçüde bağlıdır. Kampanyalarınız ve reklamlarınız düzgün bir şekilde oluşturulmadıysa ve negatif anahtar kelimeler, yani reklamınızla bağlantılı uygunsuz anahtar kelimeler kullanıyorsanız, uzun vadede maliyetli olacaktır.

Sonuç olarak, pahalı ve etkisiz ücretli reklamlarla zaman ve para harcamak yerine, SEA kampanyalarınızın ve reklamlarınızın doğru şekilde ayarlandığından emin olun. Bu, bu çaba için kritik bir başarı kriteridir.

SEA ile İlgili Yardıma İhtiyacınız Var mı?

IBEX Media Group'ta, SEA'nın sizin ve şirketiniz için özel olarak neler yapabileceği hakkında derinlemesine bir tartışma isterseniz veya seçeneklerin neler olduğu, nasıl gezinebileceğiniz hakkında daha fazla bilgi edinmek istiyorsanız, size yardımcı olmaktan memnuniyet duyarız. ve en iyi nasıl kullanıldığı.

Birçok SEO ajansı ve dijital pazarlama ajansı, hem SEA hem de SEO konusunda size yardımcı olabilir, bu nedenle zaten harici uzmanlarınız varsa, Arama Motoru Reklamcılığı çalışmanıza bir tane dahil etmek iyi bir fikirdir. Hem SEA hem de SEO konusunda yardım sağlıyoruz, bu nedenle sıralama sorunlarınızda harici uzmanların gözlerinin olmasını istiyorsanız bizimle iletişime geçin. Daha üst sıralarda yer almak için daha iyi veya farklı neler yapabileceğinizi görmek isteriz.

Kaynak: https://www.webvimi.com.tr/sea/

Site Haritası: https://www.webvimi.com.tr/page-sitemap.xml

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Türkiye'nin En İyi Jakuzi Firmaları ve Şirketleri

Jakuzi Modelleri ve Fiyatları - Atlas'da!